Úvod / Články / Zaujímavosti / Zlaté roky Zippo
Tlačiť

Zlaté roky Zippo

Prišli roky rozkvetu spoločnosti, nové príležitosti.

Zlaté roky Zippo

V priebehu 50. rokov spoločnosť Zippo začala raziť na spodnú stranu zapaľovačov dátové kódy. Pôvodne tieto kódy slúžili pre oddelenie kontroly kvality a identifikáciu šarží chybných výrobkov, neskôr sa stali neoceniteľnou pomôckou pre zberateľov.

Počiatok produkcie zmenšeného modelu "Slim" v roku 1956 bol významným míľnikom spoločnosti Zippo. Tento model zapaľovača bol určený predovšetkým pre ženy. Prvý "nezapaľovačový" výrobok značky Zippo bolo vreckové pásmo (oceľový meter), vyrobené v roku 1962 a bolo uložené v kovovom tele, ktoré pripomínalo slávny zapaľovač.. Od 60. rokov pribudlo a ubudlo veľa ďalších výrobkov, väčšina z nich bola určená ako reklamné a darčekové predmety. Medzi tieto výrobky patrili kľúčenky, vreckové nože, písacie potreby a taktiež ZipLight vreckové svietidlo.

Jeden z najpôsobivejších faktorov ovplyvňujúcich zberateľov je angažmán Zippo zapaľovačov v Hollywoode a na Broadwayi. Zippo zapaľovač účinkoval vo viac než 1500 filmoch, televíznych programoch a na divadelných scénach. Zippo zapaľovač je spravidla kľúčovou pomôckou, ktorá posúva dej, alebo minimálne pomáha charakterizovať postavy či obdobie, do ktorého je dej zasadený.

Na hudobnej scéne dokresľujú atmosféru plápolajúceho plameňa zapaľovača Zippo už od 60. rokov, kedy zapálený plameň pri obľúbenej piesni symbolizoval vyjadrenie rešpektu a úcty obľúbeným hudobníkom. Chvíle, kedy publikum spontánne nad svoje hlavy pozdvihne plamene svojich zapaľovačov, sa v USA dodnes nazýva "Zippo moment". Charakteristické "cvaknutie" zapaľovača pri otvorení a zatvorení viečka je obľúbený zvuk, ktorý môžete počuť v nejednej piesni, zapaľovače samotné sú súčasťou koláže na prebaloch mnohých albumov, stali sa tiež osvedčenou rekvizitou pri fotení pózující celebrít do časopisu Rolling Stone.

Spoločnosť Zippo tiež podporuje mladých hudobníkov a hľadanie nových rockových talentov, preto každoročne organizuje v USA talentovú súťaž, kde si môžu sami fanúšikovia zvoliť najlepšie hrajúcu amatérsku kapelu, ktorá dostane príležitosť presadiť sa v mainstreame a ísť na turné s niektorou zo svetoznámych kapiel.

zdroj: www.zippo.com

Galéria k článku

K článku neboli pridané žiadne iné obrázky.

Komentáre k článku

Doposiaľ nebol pridaný žiadny komentár.

Komentáre môžu pridávať len registrovaní užívatelia.

Vybrané články

Značka fajok Peterson

Značka fajok Peterson

„Premýšlajúci muž fajčí fajku Peterson“

Tip na horúci letný deň - káva COLD BREW

Tip na horúci letný deň - káva COLD BREW

Káva sa pri príprave tohto nápoja nezalieva horúcou vodu, iba sa nechá pomaly lúhovať.

AMRUT - whisky z krajiny, kde by ste ju nehľadali

AMRUT - whisky z krajiny, kde by ste ju nehľadali

Aj v ďalej Indii prišli na chuť tohto unikátneho zlatistého moku.

Káva odmenou: Benefity pre vašich zamestnancov

Káva odmenou: Benefity pre vašich zamestnancov

„Práca šľachtí človeka,“ hovorí sa. Niekedy je práce dosť inokedy pomenej, raz jej chceme viac, a potom zasa…

Od semienka k fajkovému tabaku

Od semienka k fajkovému tabaku

Ako sa z obyčajného tabakového semienka stane exkluzívny tabak pre chvíle pohody...

Camacho - svojské cigary

Camacho - svojské cigary

Netradičnosť – je to v DNA Camacho.